Niin, minä syön nyt sienisalaattia. Rakastan sieniä ja niitä erityisesti tässä muodossa. Hiukan pelkäsin, että salaatista tulisi kitkerää, kun minulla on vain kangasrouskuja - muita suolasieniksi sopivia ei serkun mailla ollut.

Olen selvästi kasannut annokseni oikeaoppisesti, sillä vihannekset kattavat yli puolet lautasesta. Jotenkin kasvikunnan tuotteita nämä kaikki. Ja illalla sitten janottaa, se on varma se. On ne minun sieneni aina niin suolaisia, mutta sellaisia niitten pitää ollakin. Ja on minulla muita pöytäliinoja iso pino, tämä on suosikkejani ja siksi kai aina osuu kuviin. On muuten ostettu Simpeleeltä antiikkimessuilta joitakin vuosia sitten.

Uinut olen myös ahkeraan, tällaista oli rannassa tänään:

Harmaata ja tyyntä, ideaali sää uimareille. Vesi 5-asteista, tässä välillä se oli laskenut jo 3,5 asteeseen. Uin vain reilut 20 vetoa ja nyt on pakko alkaa pidentää vedessäoloaikaa. Sattumalta käteeni osui almanakka vuodelta 2007, jonka mukaan olin  22.12. uinut auringon laskiessa yli 40 vetoa, vesi oli  ollut 0,5-asteista.

Nämä syövät illalla kalaa.

Huomenna menen jo aamupäivästä katsomaan Helsingin Kaupunginteatteriin Enron-näytelmän toiseksi viimeisiä harjoituksia. Saa nähdä, mitä siitä pidän. Amerikkalainen suursuuryritys Enron on yksi surullisen kuuluisia firmoja, jotka toimivat epärehellisesti ja kahmivat suuria voittoja, jäivät kiinni ja tekivät konkurssin. Tässä rytäkässä menivät myös työntekijöiden säästämät eläkerahat. Perjantaina matkustan bussilla Hämeenlinnaan katsomaan ainoalaatuista näytelmää Niskavuoren Loviisasta (Loviisana on Ritva Oksanen). Se koostuu neljästä Hella Wuolijoen näytelmästä, tähän produktioon on pitkällisten neuvottelujen jälkeen saatu lupa kirjailijan perillisiltä, joista tunnetuin on entinen ulkoministerimme, kansanedustaja Erkki Tuomioja. Ja sitä saa esittää vain Hämeenlinnan uudessa teatterissa.  Viime lauantaina oli pakko mennä elokuviin oopperaan - Boris Godunov oli upea!