Tämä blogi on tänään tasan vuoden ikäinen! Kuvassa olen noin vuoden. Äiti on viimeisillään raskaana, odottaa veljeäni. Meillä on vuosi ja kaksi kuukautta ikäeroa. Minulla on rakas Mimmi-nukke sylissä. Olen myrtsin näköinen siksi, kun Isi otti minut Äidin sylistä.

Eilen Poikani täytti 36 vuotta. Tein kakun, Mummon kakun, Pirkan ohjeiden mukaisesti. Vein sen iltapäivällä hänelle työhön - ei meinannut ottaa vastaan, mutta laittoi myöhemmin tekstiviestin, että oli ollut hyvää ja menekkiäkin piisasi. Tämä oli elämäni ensimmäinen mauste- tai kuivakakku - pullaa on tullut leivottua hiukan useammin.

Elokuvissa olen käynyt katsomassa Elämä pelissa (Blind Side). Sen tarjosi Anna-lehti. Sandra Bullock sai osastaan Oscarin. Leffa perustuu tositarinaan: varakas republikaaniperhe tarjoaa slummissa kasvaneelle tosi isolle pojalle kodin ja mahdollisuuden opiskella, pojasta tulee taitava amerikkalaisen footballin pelaaja ja kuuluisuus. Epäilemättä myös hyvin rikas.

Tänään menen Kaupunginteatteriin katsomaan Helsinki Dance Companyn 3. pääharjoitusta esityksestä nimeltä XPSD - näkemäni lehtiartikkelin mukaan kirjaimista voisi nimeksi tulkita vaikka exposed, kenties myös experienced. Saa nähdä, mitä mieltä olen myöhemmin illalla. Odotukseni ainakin ovat korkealla, nämä ovat huippuhyviä tanssijoita kuten on koreografikin, Kenneth Kvarnström.

Ja koska minulla on kulttuuriviikko käsillä, kerron vielä, että huomenna menen teatteriin katsomaan Kärleksbrevin. Sen esittävät Birgitta Ulfsson ja hänen ruotsalainen miehensä. På svenska siis. Ja aamulla kävellen uimaan sinne avantoon, jos sää sallii. En suinkaan ole lopettanut harrastustani.